Jeśli firma posiada centralę Slican NCP i potrzebuje systemu powiadamiania, to rozwiązanie jest dla niej. Powiadamianie może mieć wiele zastosowań. Od najbardziej poważnych typu “Opuścić budynek” po zupełnie prozaiczne typu “Zebranie kierowników” czy “Przyjechał catering”.
Działanie systemu
Wyzwolenie powiadamiania odbywa się poprzez wybranie odpowiedniego numeru wewnętrznego w centrali, lub wykonanie połączenia na dedykowany dla powiadomień stacjonarny numer miejski. Wybranie tego numeru może odbyć się ręcznie, poprzez zwarcie dedykowanego portu wewnętrznego np. przyciskiem z grzybkiem, lub też uruchomieniem bramofonu. System posiada zabezpieczenie przed przypadkowym uruchomieniem powiadamiania.
Po uruchomieniu powiadamiania system w zależności od ustawień
- Dzwoni pod zdefiniowane numery i odtwarza określoną zapowiedź słowną.
- Wysyła wiadomości SMS na określone numery.
- Oczekuje potwierdzenia odebrania wiadomości.
- W przypadku niepowodzenia ponawia powiadomienie zdefiniowaną ilość razy.
- Po zakończeniu powiadamiania generuje raport i wysyła go do administratora.
- Wszystkie raporty, oraz historia powiadomień dostępna jest dla użytkowników i administratorów wprost z panelu.
System pozwala na utworzenie wielu powiadamianych grup, oraz przypisanie do nich wielu administratorów. Oprócz administratorów można tworzyć konta zwykłych użytkowników. Administrator zarządza całością konfiguracji grup powiadamiania, natomiast użytkownik może jedynie zarządzać numerami powiadamianymi. Dodawać je i usuwać.
System posiada zaawanasowane narzędzia do diagnostyki, oraz analizy działania akcji powiadomienia. Pozwala na szczegółowe sprawdzenie jak przebiegała akcja. Czy połączenie zostało wykonane, z jakim skutkiem, ile razy, czy otrzymano potwierdzenie i wiele innych. Pozwala również dokładnie diagnozować przebieg komunikacji pomiędzy serwerem a centralą.
Istnieją dwie dostępne konfiguracje pracy systemu:
- Praca lokalna gdzie program zainstalowany jest na lokalnej maszynie i połączony z centralą poprzez siec LAN. W tej konfiguracji wszystkie linie zewnętrzne poprzez które będzie się odbywało powiadamianie, bramki GSM do wysyłania SMS muszą być przypisane do centrali użytkownika.
- Praca zdalna gdzie program zainstalowany jest na dedykowanym serwerze w kolokacji. W konfiguracji takiej linie poprzez które będzie się odbywało powiadamianie i wysyłanie SMS mogą znajdować się zarówno w sieci użytkownika ( wymagane przekierowanie portu sterującego na centralę), lub też całkowicie wyniesiony system. Użytkownik otrzymuje swój numer miejski zarówno do powiadomień głosowych, jak i wiadomości SMS
W celu doboru parametrów systemu należy przyjąć następujące założenia:
- Czas powiadomienia jednego numeru to 15 sekund plus czas trwania komunikatu. Jeśli więc komunikat trwa np. 10 sekund to czas na powiadomienie jednego numeru wyniesie 25 sekund. Zatem przy jednym kanale powiadomień czas potrzebny na powiadomienie wszystkich numerów wyniesie 41 minut. Trzeba również brać po uwagę ponowienia powiadamiania jeśli powiadomienie nie zostanie potwierdzone. Taki czas może być zbyt długi dla realizacji celu powiadomienia. Należy więc zapewnić odpowiednią ilość kanałów powiadamiania. Zarówno od strony linii zewnętrznych, licencji w centrali jaki w aplikacji.
- Z karty SIM można wysłać około 800 wiadomości SMS na godzinę. Dodatkowo informacje o dostarczeniu SMS oraz kody z potwierdzeniami będą odbierane z opóźnieniem zależnym od operatora GSM.
Koszt systemu
Elementy centrali telefonicznej
NCP.XMLIVRchanell-1 | 72 zł | Jeden kanał jednoczesnego dzwonienia |
NCP.ProtocolSMSchannel-1 | 600 zł | Obsługa jednej karty SIM do wysyłki SMS. |
Praca lokalna w sieci użytkownika
Serwer do szafy dystrybucyjnej(sprzęt) | 2000 zł | Istnieje możliwość użycia sprzętu użytkownika |
Licencja na 1000 numerów powiadamianych i 1 jednoczesne połączenie | 2000 zł | |
Licencja na dodatkowe 1000 numerów powiadamianych | 450 zł | |
Licencja na dodatkowy kanał powiadamiania | 100 zł | Należy zwrócić uwagę na licencje centrali oraz dostępną ilość połączeń do operatora |
Praca zdalna
1000 numerów powiadamianych i 1 jednoczesne połączenie | 100 zł | |
Dodatkowe 1000 numerów powiadamianych | 30 zł | |
Dodatkowy kanał powiadamiania | 10 zł | Maksymalna ilość kanałów powiadamiania wynosi 40 |
Utrzymanie numeru stacjonarnego do powiadamiania | 10 zł | |
Utrzymanie karty SIM do powiadomień SMS | 50 zł | Jedna karta SIM jest w stanie wysłać powiadomienia do około 1000 odbiorców na godzinę |
Czas wdrożenia to 30 dni od momentu uzgodnienia warunków technicznych i zaakceptowania zamówienia lub podpisania umowy.